the 39th HKSBP 2012 (episod 1)

Assalamualaikum !

PERGH .. lama gila Su tak update blog ni kan ? Sungguh dapat lihat kesawangannya . Saya sibuk , sibuk sangat . Macam macam kena buat (bajet cam orang hebat lah ni) HEHE , sejak nak amek SPM ni , saya sedang cuba untuk lariiii daripada internet . SO first step is running away from blogging . Sebab dulu blogging ni cinta hati saya . Lepas tu FB , nasib baik haritu kena hacked berbulan bulan , lepas tu rasa macam dah tak syok berfacebook . NASIB . Sekarang ni , nak blogging sikit sikit je :) Facebook pon bukak kejap kejap je . Lepas SPM nanti , online habis habisan kan ? Now , it's a war ~

So , mau cerita tentang 39th HKSBP 2012 yang baru je berlangsung minggu lepas . Su masuk debate with Salsabila , Jihan and Farhah . It was AWESOME :) Bahas hantar Mawaddah , Nasir , Anis , Widad dan Anas  (bahan sludupan) . Basketballers lelaki sekali .


24 MEI 2012 (Episod 1)

          Khamis . Kami bertolak dari sekolah supposedly pukul 2 petang tapi tersasar sikit hampir pukul 3 . Tudung saya hilang , berkemungkinan besar manusia curi . Pinjam tudung orang lain dan saya rasa tak enak ye . Dalam bas , kami team BI berpusu pusu pusu membaca FACTS yang terlalu banyak sampai nak termuntah . Dan kemudian TIDUR . First tengok Paah (Farhah) and Sal tidur , then Jihan , kemudian aku pon terngadah lalu tertidur . Percayalah ! Saya tidur sangat extreme . Kepala berpusing 90 darjah . I can't resist . Bus stop stop ambil Anis , Widad , Anas and Nasir . Malu , mesti mereka saksikan ke-extreme-an aku tidur .

          Petang berhenti dekat Bukit Gantang untuk makan dan solat dan aku masih tidak berpuas hati dengan ketidakmenjadian tudung . Berpusing pusing ke tandas banyaaak kali . Last last aku biarkan . Lantak kau lah tudung :P Semua enjoy makan . Saya duduk sebelah Widad - the Queen of makan makan . Bergaduh dengan Mawaddah yang tak habis makan dan minum air . Widad kata yang orang tua tua kata "orang yang tak habis minum air ni hipokrit" , "orang yang tak habis makan ni tak cantik " , HAHA , umpan Mawaddah habiskan makanan . Waddah pun burst out lah " Siapa orang tua tu ? Meh nak jumpa !" SUNGGUH , sketsa di meja makan bersama pembahas sekolah emang macam ni doh :)

          Sampai dekat STAR lebih kurang kol 8-9 malam tak ingat . GERUN ! Waktu kami sampai tu , kami dikelilingi lelaki . Ya , saya alergik dengan lelaki . Takut ~ Plus , waktu tu 8 orang je gegirls yang ada termasuk miss Mala . Bayangkan -- RATUSAN lelaki mengelilingi LAPAN gadis . Tapi kami percaya , budak SBT tak buat benda jahat kan ? Tapi kami masih berhati hati kat dalam dorm . Dorm tu besarr , kami kongsi dengan banyak sekolah , tapi deorang tak datang lagi . Esoknya baru datang . So malam tu kami bertujuh duduk dalam dorm tu . Tiada langsir yang menutupi kami . Tingkap ada yang dah pecah . So kami decide untuk tidur bertudung malam tu . For safety lagi , kami tidur bersama . Fyi , dorm kami memang tengah tengah tempat orang berjalan . SO , memang dengar dengan jelas suara lelaki , tapak kaki mereka . SERAM ~ kan ?

Episod 2 bakal bersambung :)


semangat !


No comments: